Polityka prywatności

Zapoznaj się z polityką prywatności stosowaną na stronie internetowej Towarzystwa Przyjaciół Narodowego Muzeum Morskiego zwanego dalej w treści TPNMM. Niniejsza polityka ma zastosowanie do przypadków przetwarzania danych osobowych osób odwiedzających stronę internetową prowadzoną przez TPNMM lub korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną (sklep internetowy).

I. Znaczenie użytych zwrotów

  1. dane osobowe – oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak, imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
  2. przetwarzanie – oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;
  3. odbiorca – oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, któremu ujawnia się dane osobowe;
  4. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO), z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1).

II. Administrator danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem ze strony internetowej, korzystaniem sklepu internetowego oraz rezerwacji on-line jest Towarzystwo Przyjaciół Narodowego Muzeum Morskiego z siedzibą: 80-751 Gdańsk, ul. Ołowianka 9 – 13, zarejestrowanym w Sądzie Rejonowym Gdańsk – Północ w Gdańsku, pod numerem KRS 0000039731, REGON 001054630,

III. Kontakt w sprawach dotyczących realizacji praw do danych osobowych
Zapewniamy możliwość skontaktowania się w sprawach dotyczących realizacji praw do danych osobowych z TPNMM.
Dane kontaktowe TPNMM:

  • adres do korespondencji: Towarzystwo Przyjaciół Narodowego Muzeum Morskiego, Ołowianka 9-13, 80-751 Gdańsk.
  • email: sekretariat@tpnmm.pl

IV. Dane związane z przeglądaniem zawartości strony TPNMM za pomocą plików typu cookie
Strona Towarzystwa Przyjaciół Narodowego Muzeum Morskiego korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczka).
Pliki cookies to dane informatyczne, głównie pliki tekstowe, które znajdują się na urządzeniu użytkownika i wykorzystywane są do korzystania ze strony internetowej TPNMM. Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez użytkownika i dostosować serwis indywidualnie każdemu użytkownikowi. Najczęściej zawierają nazwę strony internetowej, czas trzymania ich na urządzeniu końcowym oraz przypisaną wartość.
Strona TPNMM wykorzystuje pliki typu cookie w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony przez odwiedzających, w szczególności takich jak liczba wizyt, czas wizyty, przeglądane treści oraz numer IP komputera. Administrator danych wykorzystuje informacje, o których mowa powyżej, wyłącznie w celach zbierania ogólnych informacji statystycznych oraz ulepszania zawartości strony i jakości świadczonych usług.
Na stronie tpnmm.pl stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies:
stałe (persistent cookies) oraz sesyjne (session cookies). Cookies sesyjne znajdują się w urządzeniu końcowym użytkownika do momentu wylogowania, opuszczenia strony internetowej TPNMM lub zamknięcia przeglądarki internetowej. Cookies stałe przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu usunięcia ich przez użytkownika lub przez określony czas w parametrach plików cookies. Witryny sieci Web wykorzystują je do przechowywania informacji, takich jak nazwa i hasło rejestrowania, dzięki czemu nie ma konieczności ich wpisywania za każdym razem przy przechodzeniu do określonej witryny. Na swoich witrynach korzystamy z Google Analytics. Strony internetowe mogą wykorzystywać Google Analytics lub pokrewne usługi, które mają na celu dostarczanie administratorowi danych odpowiednie dane analityczne. Lista wykorzystywanych ciasteczek Google Analytics wraz z czasem ich wygaśnięcia przedstawia poniższa tabela:

Nazwa

Data wygaśnięcia ciasteczka

Opis

cookieyes-consent1 miesiącPlik cookie służący do zapamiętywania akceptacji polityki plików cookie przez Użytkownika
__utma2 lata od ustawienia / aktualizacjiSłuży do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony, gdy biblioteka javascript jest wykonywana i nie istnieją żadne pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics
__utmz6 miesięcy od ustawienia / aktualizacjiPrzechowuje źródło ruchu lub kampanię, która wyjaśnia, w jaki sposób użytkownik dotarł do witryny. Plik cookie jest tworzony podczas wykonywania biblioteki javascript i jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics
_ga2 lataSłuży do rozróżniania użytkowników
_gat1 minutaSłuży do ograniczania szybkości żądań
_gid24 godzinySłuży do rozróżniania użytkowników
wp_lang1 godzPlik cookie służący do zapamiętywania wybranej wersji językowej przez Użytkownika


V. Cel przetwarzania danych

Przetwarzamy dane osobowe:

  • w zakresie niezbędnym do nawiązania i prawidłowej realizacji usługi świadczonej drogą elektroniczną,
  • w celu realizacji składanych przez Użytkowników zamówień na towary znajdujące się w asortymencie sklepu internetowego,
  • w celu prowadzenia strony,
  • w celu wypełnienia formularza kontaktowego.

VI. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
W związku z tym, iż różne są cele przetwarzania danych, również podstawy prawne przetwarzania danych przez Administratora mogą być różne. Przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących podstawach prawnych:

  1. w przypadku korzystania ze sklepu internetowego – w celu zawarcia i wykonania umowy – podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit b) RODO,
  2. w przypadku korzystania z formularza rezerwacji on line i zakupu biletów – w celu zawarcia i wykonania umowy – podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit b) RODO
  3. wykonanie obowiązku prawnego – podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit b) RODO.

Przetwarzanie danych na podstawie uzasadnionego interesu
Z uwagi na uzasadniony interes możemy przetwarzać dane osobowe w celach:

  1. w celu prowadzenia serwisu oraz w zakresie niezbędnym do nawiązania i prawidłowej realizacji usługi świadczonej drogą elektroniczną – podstawa prawna to art. 6 ust .1 lit c) RODO;
  2. archiwalnych (dowodowych), będących realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu związanego z zapewnieniem niezakłóconego prowadzenia działalności, jak również zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów – podstawa prawna  art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
  3. w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu – podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
  4. w celach analitycznych – dla tworzenia analiz, zestawień na potrzeby wewnętrzne, planowania i rozwoju działalności, w tym procesów budowania renomy Administratora, w celu optymalizacji i usprawnienia obsługi korzystających ze strony, sklepu internetowego – podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. f ) RODO;

VII. Kto może być odbiorcą danych osobowych
W związku z prowadzeniem działalności wymagającej przetwarzania danych osobowych, dane te mogą być udostępniane innym podmiotom. W szczególności dane osobowe mogą być udostępniane następującym podmiotom:

  • podmioty świadczące usługi informatyczne i zapewniające oprogramowanie,
  • podmioty świadczące usługi prawne,
  • podmioty świadczące usługi pocztowe lub kurierskie, podmioty, którym przekazanie danych jest konieczne dla realizacji umowy,
  • organy państwowe, samorządowe oraz inne instytucje publiczne w związku z realizacją obowiązków określonych prawem.

VIII. Okres przetwarzania danych osobowych
Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od podstawy prawnej przetwarzania i celu przetwarzania.

  • w przypadku, gdy podstawę przetwarzania stanowi niezbędność do zawarcia i wykonania umowy, dane będą przetwarzane do momentu zakończenia jej obowiązywania;
  • gdy podstawą przetwarzania stanowią przepisy prawa – okres ich przetwarzania określa prawo;
  • w przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – dane przetwarzane są przez okres umożliwiający jego realizację lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych.

IX. Organ nadzoru w zakresie danych osobowych
Informujemy, iż organem nadzoru w zakresie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

X. Prawa osób, których dane dotyczą
Osobom, których dane dotyczą na zadach określonych przepisami prawa przysługują następujące prawa:

  • dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania i sprostowania;
  • do usunięcia danych osobowych;
  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • przenoszenia danych osobowych – gdy przetwarzanie danych następuje na podstawie zgody, umowy oraz jest dokonywane automatycznie;
  • wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
  • do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

XI. Zgłaszanie żądań związanych z realizacją praw
Wniosek dotyczący realizacji praw do danych osobowych, można złożyć:

  • w formie korespondencji na adres: Towarzystwo Przyjaciół Narodowego Muzeum Morskiego, ul. Ołowianka 9 -13, 80-751 Gdańsk;
  • drogą e-mailową, na adres: sekretariat@tpnmm.pl
  • w siedzibie Towarzystwa Przyjaciół Narodowego Muzeum Morskiego, ul. Ołowianka 9-13, 80-751 Gdańsk.
Skip to content